Dag 82 - 20 mei

20 mei 2017 - Kuta Lombok, Indonesië

Om 09:00 afgesproken met Tanja en Amy. Alleen Amy ging toch niet meer mee, ze had nog nooit scooter gereden en ze hadden gezegd dat het niet verstandig is om dan hier te gaan rijden. Het tegenovergestelde is trouwens waar. Het is juist chill om hier scooter te rijden. De weg is prima en het is hier niet super druk. Er is alleen een ander ding waar je extra voorzichtig mee moet zijn en dat is je spullen. Ik reed voorop en Tanja reed niet veel verder achter mij. Ik hoorde een beetje geschreeuw en kijk in mn spiegel, zie ik dat er een scooter naast Tanja is komen rijden en blijkt dus dat ze haar schoudertas hadden doorgeknipt en er vandoor waren gegaan. Tanja en ik erachter aan maar het was onmogelijk om hun bij te houden. Al haar spullen zaten erin behalve dr paspoort gelukkig, maar man wat was dit kut. Het had mij kunnen gebeuren, ik had dan wel mn rugtas ook om dus dat zal wel lastiger zijn. Toen zijn we natuurlijk teruggegaan om te kijken of we al wat dingen konden regelen. Kwamen we terug, bleek er geen stroom te zijn. Uiteindelijk weer bij hetzelfde restaurantje als gister een drankje gedaan aangezien ze daar waarschijnlijk een generator hebben en de WiFi dus wel werkte. Na een tijdje had ik besloten om toch maar weer op de scooter te stappen en een beetje te gaan ontdekken. Ze hebben hier super mooie stranden. Werd overal gevraagd om op de foto te gaan, want er waren zo'n beetje alleen maar locals. Na een tijdje was ik er wel klaar mee en toen terug gegaan en samen met een meisje uit mn hostel een massage genomen. Mn benen konden dit toch wel gebruiken denk ik.

Savonds met een super grote groep gegeten bij een cheap ass maar goed restaurantje.