Dag 88 - 26 mei

26 mei 2017 - Canggu, Indonesië

“Vroeg” opgestaan om te gaan snorkelen, werd uiteindelijk rond 11’en aangezien Keri en Sheldon een zware nacht hadden gehad. We hoopte op schilpadden, maar die hebben we niet gevonden en ik was er na een uurtje ook wel klaar mee aangezien er dus blijkbaar zeeluizen bestaan. Dit zijn hele vieze wit met zwarte gestreepte beestjes die je prikken. Het voelt alsof het water elektrisch geladen is, maar Sheldon kwam hiermee. Heel naar. We moesten ook uitchecken dus was op zich prima. Nog even snel gedoucht en toen aan de tocht naar de haven begonnen. Was me weer een hele opgaven op het heetst van de dag. Bij de haven geluncht, de boot zou rond 15:00 vertrekken en we moesten er op 14:30 zijn. Wij waren er keurig op tijd, maar de boot niet. Hebben heerlijk zitten wachten op de grond. We hadden een airbnb geboekt en de eigenaar had gevraagd om haar op de hoogte te houden, dus ik ging even snel wifi fixen. Kom ik Lyndsey tegen, super grappig. Uiteindelijk was de boot er keurig om 17:30. Om 19:15 op Bali, meevaller. De shuttlebus zat bij onze bootticket, maar het zou ongeveer 4 uur duren voordat we in Canggu zouden aankomen. Hier hadden we alle 4 echt geen zin in. Er kwam een taximannetje naar ons toe die ons wel wilde brengen. Voor 100.000 per persoon. Ik dacht dit kan goedkoper dus laten we een Uber of Grab fixen. Wij naar een restaurantje voor wifi. Een Uber was 181.000. Nu beweerden Keri, Lou en Sheldon alle 3 dat die man ons wilde brengen voor 100.000 in totaal. Ik wist zeker dat dit niet waar was, maar oke. Wat jullie willen… en uiteindelijk heeft Amber natuurlijk weer gelijk gehad. Maar goed, hup in die taxi gestapt en op naar Canggu.

In Canggu aangekomen was het nog een hele uitdaging om ons airbnb te vinden, maar die taxichauffeur was erg aardig en belde even met de eigenaar waardoor het allemaal goed kwam. Rond 23:00 gelukkig nog ergens een hapje kunnen eten. Waren echt allemaal jonge jongens die voor ons alles bij de supermarkt gingen kopen en vervolgens een prima maaltijd voor ons in elkaar hadden geflanst. Toen lekker gaan douchen en slapen.

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade