Dag 81 - 19 mei

19 mei 2017 - Kuta Lombok, Indonesië

Kuta Lombok stond op de planning voor vandaag, dus even de shuttle bus geboekt en die was er rond half 11. Zaten twee super leuke meisjes in, Amy en Tanja. Amy is Nederlands en Tanja komt uit Zwitserland. Zij verbleven in een ander hostel maar Amy zou me op Facebook toevoegen zodat we elkaar nog wel konden meeten. Het hostel waar ik in verbleef was super chill met een zwembad en ruime kamers. Het enige dat me niet lekker zat was dat er twee bedden niet opgemaakt waren en het matras stond omhoog. Ik dacht meteen weer aan bedbugs natuurlijk.

Eerst maar een stukje gaan lopen en Kuta gaan verkennen. Het strand is nog best een eindje lopen dus had al bedacht dat ik morgen een scooter zou gaan huren. Na een beetje rondgelopen te hebben bij een super nice eettentje terecht gekomen. Bleek dat Amy en Tanja hier ook waren, zij gingen echter net weg, dus toen afgesproken vanavond een hapje te gaan eten. Loop nog steeds als een robot dus de eigenaar van het restaurant vroeg wat er was. Het enige dat je hoeft te zeggen is 'Rinjani' en ze begrijpen het. Hij vroeg waar ik verbleef en of die me even moest brengen. Ik in eerste instantie nee zeggen natuurlijk, maar hij stond erop. Dus toch maar aangenomen en mezelf 20min lopen bespaard.

Toen ik terug was in het hostel toch maar even gevraagd naar de bedden die zo stonden. Bleek dat de eigenaar zelf ook heel bang is voor bedbugs omdat ie ooit zn andere hostel 3 weken moest sluiten vanwege bedbugs. Dit stelde me wel gerust.

S avonds al een scooter gefixt en een hapje gegeten bij een Mexicaan, denk dat dit de eerste keer Mexicaans voor mij was. Super lekker. Na het eten terug naar het hostel gegaan. Nog steeds zo moe namelijk, aangezien ik nog steeds niet kan slapen van de spierpijn... call me pussy.