Dag 72 - 10 mei

10 mei 2017 - Gili Trawangan, Indonesië

Er moest een boot gehaald worden. Dus wij keurig om 07:00 ready to go. Tassen waren ingepakt er was ontbeten en de bus kon vertrekken. Er waren alleen een aantal mensen die zich niet zo goed voelde. Waarschijnlijk wat verkeerds gegeten gister bij de all you can eat lunch. Waren 3 jongens die lekker aan het overgeven waren. Hierdoor moest de bus een aantal keer stoppen, maar we waren keurig op tijd voor de boot. Toen gebeurde echter het volgende. De kofferbak van de bus ging niet meer open omdat er teveel bagage in zat. Op zich wel grappig. Met man en macht hebben ze het geprobeerd en na een klein halfuurtje denk ik, hadden ze m eindelijk open gekregen. De boot zou gelukkig op ons wachten dus om een uur of 12 aangekomen in paradise oftewel Gili Trawangan. Nog nooit zo mooi helder blauw water gezien. Ingecheckt in het hotel en toen daar even bij het zwembad gezeten om in de namiddag een fiets te huren. Fietsen en paardentaxi's zijn de enige vervoersmiddelen op dit eiland. We gingen een rondje om het eiland te fietsen. Die fietsen waren er allemaal erg slecht aan toe, dus toen we net 2 min aan het fietsen waren vloog de eerste ketting eraf. Gelukkig heb ik daar ervaring mee aangezien mijn ketting er zo'n beetje 2 keer per dag afvloog thuis. Na deze keer is het nog een aantal keer gebeurd maar we waren aangekomen bij de schommel en hangmat in het water. Super mooie zonsondergang gezien met een niet al te beste pineapple shake. Na een tijdje terug gefietst en streetfood gegeten. Het is hier trouwens zoveel duurder dan in Thailand en Laos. Nog steeds niets super duur maar toch wel groot verschil.

S avonds gezellig en laat avondje gemaakt, was niet de bedoeling maar ja things happen.