Dag 66 - 4 mei

4 mei 2017 - Kuta, Indonesië

Wekker 06:15 amper geslapen en super veel last van mn nek... keek ook elk uur weer op de klok of het niet al tijd was om te gaan. Blijft toch beetje spannend om te vliegen. Het hotel was lekker dicht bij het vliegveld en was een gratis shuttle elk half uur. Ik nam die van 07:00 en zo deden meerdere mensen dat. Mensen hadden echt huge koffers dus mijn backpack en de backpack van een ander meisje paste niet meer. Gelukkig is een tas best flexibel en kon die tussen de stoelen gepropt worden. Ik vond het allemaal prima zolang ik en mn backpack maar op tijd op het vliegveld zouden komen. Was 10 minuutjes rijden. Ik vlieg met Thai Airways en super handig want bij elke ingang stonden borden met welke maatschappijen daar zouden zijn. Backpack afgegeven, douane door en een departure stempel halen. Ging allemaal vrij snel. Oh wilde trouwens mn bath omwisselen voor roepia, dus ik naar een wisselkantoortje. Nooit doen. Ik moest tekenen en toen zag ik dus dat ik maar 1.400.000 roepia zou krijgen terwijl het geld dat ik gaf zo'n 2.300.000 waard was. Ik snap dat ik iets van commissie zou moeten betalen, maar dit was me echt te veel. Dus toen ik het bonnetje moest tekenen zei ik dat ik dat niet ging doen en of ik me geld terug mocht. Hier was ze niet zo blij mee, maar dat kon me weinig schelen.

Rond 10:45 de lucht ingegaan. Prima maatschappij! Lekker eten, chille stoelen en ruime plekken. 'Why him' gekeken. Was maar 4,5 uurtjes vliegen dus rond 15:00 geland. Helaas is het niet zoals in Europa dat de grenzen open zijn, nee hier moet je eerst naar de immigration desk een stempel halen, dan je bagage ophalen en dan naar de bagage controle. Klinkt als een paar minuten werk, geloof me als ik zeg dat het me een uur heeft gekost. Toen nog super lang op de andere mensen voor de pick-up gewacht en ik had geen water en geen roepia, dus dat was geen pretje. Eenmaal bij mn hostel heel gauw ingecheckt en mn tassen gedropt. Er was een Duits meisje waarmee ik een praatje maakte en ze vroeg of ik zin had om met haar en een vriendin mee te gaan naar een bar. Had daar op zich wel zin in, ze gingen over een uurtje. Moest lukken dacht ik. Even geld gaan wisselen, had aan iemand gevraagd waar ik dat het beste kon doen. Waar ik op het vliegveld dus 1.400.000 kreeg, kreeg ik hier 2.006.000. Dat was eens ff fijn. Water gekocht, denk dat water nog nooit zo lekker heeft gesmaakt. En toen kwam ik de mensen tegen die dezelfde pick-up hadden, daarmee een hapje gegeten. Helemaal vergeten dat dat Duitse meisje misschien op me zat te wachten dus na het eten naar het hostel gegaan en toen had ze een briefje voor me achter gelaten met haar telefoonnummer en de plek waar ze heen gingen, super lief. Dus ik onderweg naar die bar, was best ver lopen en toen ik aan het lopen was besefte ik eigenlijk hoe moe ik eigenlijk was. Toen ben ik omgekeerd en terug naar het hostel gelopen. Om daar even te chillen en dan te gaan slapen.