Dag 65 - 3 mei

3 mei 2017 - Bangkok, Thailand

Wakker geworden en nagedacht over hoe ik naar mn hotel zou gaan. De goedkoopste optie was de skytrain en die is op zich geen straf, het lijkt precies op die nieuwe metro's in Amsterdam en dan met airco. Dus ik naar het dichtstbijzijnde station gegaan en daar een taxi gepakt. Was er rond een uur of 12 en kon pas om 2 uur inchecken wat niet heel chill was aangezien het super warm was en er niets in de buurt was qua restaurant of café. Maar even naar de 7/11 gelopen, heel lang getwijfeld over wat ik ging kopen en genoten van de airco. Toen teruggelopen en daarna mocht ik eigenlijk vrij snel al inchecken gelukkig. Super chille kamer. En er was een zwembad dus daar mn middag doorgebracht. Toen ik bij het zwembad lag besefte ik dat het feit dat ik nog €130 aan kip overhad toch een groter nadeel is dan ik daarvoor dacht. Het is dus namelijk zo dat ze kip in geen één land wisselen. Uiteindelijk bedacht om morgenochtend extra vroeg naar het vliegveld te gaan om daar bij de gate voor een vlucht naar Laos te vragen of iemand mn geld wilde kopen. Ondertussen wel ook Stray gecontacteerd. Uiteindelijk facebookte de liefste tourguide ooit me en zei dat hij het van me zou overkopen. Het enige dat ik hoefde te doen was naar Khao San Road gaan. Echter dit was makkelijker gezegd dan gedaan het was inmiddels 18:00 en het kantoor zou om 19:00 sluiten. Ik heel snel een Grab gefixt, maar ik zou 19:00 nooit redden. Ik zat 32 km ervandaan en het was spits, de navigatie gaf aan dat ik er 1,5 uur over zou doen. Gelukkig sprak de chauffeur Engels en heb ik met zijn telefoon naar het Stray kantoor gebeld om te vragen of ze alsjeblieft voor mij open konden blijven. Na enige twijfel had de man toegestemd. Uiteindelijk was ik er om 19:20, niet de beste deal, maar alles was beter dan niets. Toen moest ik ook weer terug.. even een fruitshake gehaald, probeer een keer mango, pineapple en banaan. Echt goeie. Toen naar het hostel gelopen waar ik een maand geleden had geslapen om WiFi te hebben. Gelukt om een Grab te fixen, super grappige man, die heel gebrekkig Engels sprak maar zeker zijn best deed. Weer terug in het hotel een heerlijke lange douche genomen, mn backpack even goed ingepakt nog even een glas kapot gemaakt en toen gaan "slapen".