Dag 49 - 17 april

17 april 2017 - Luang Prabang, Laos

Ruk geslapen, vreemd gedroomd, dat ik ineens in het vliegtuig naar huis zat terwijl het nog helemaal niet de bedoeling was om naar huis te gaan. Het voelde zo echt dat het heel gek voelde toen ik wakker werd. Even noodlesoep gehaald bij een buurtwinkeltje en op de weg ernaar toe was ik dit keer getuigen van een vrouw die een kip aan het slachten was in dr tuin waar nog een stuk of 10 kippen liepen. Erg vredig wel ja.
Oh en ik zeg het je doe niet alle kruiden die je bij de noodlesoep krijgt erin, dan ga echt huilen zo pittig. Had nu het halve zakjes gedaan en was al dat me lippen brandden, call me westers ja. Rustig ochtendje gehad, Lise heeft een spelletje mee genaamd Jungle Speed. Dat gespeeld en rond 13:30 de stad in samen met Lise om Felicity te meeten even te lunchen en dan naar het Royal Palace te gaan. Zaten lekker te kletsen toen het 15:15 was en ik dacht even kijken tot hoe laat dat Palace open is. Bleek tot 16:00 dus wij snel daarheen gelopen door stromende regen want precies toen wij gingen lopen begon het te regenen. Royal Palace was niet heel geweldig, maar kan wel zeggen dat ik er geweest ben. Toen ik bij de uitgang stond te wachten op die meiden kwam er een man naar me toe of die een foto van me mocht maken. Euhh naja oké ja als jij een foto van mij op je telefoon wil. Ik moest ook echt gaan poseren van hem op een bepaalde plek, super grappig. Daarna moest ik ook nog op een selfie, die selfie was super leuk dus wilde die eigenlijk ook wel maar helaas. En toen als cadeautje gaf die me een t-shirt, super lelijk, maar niet aannemen in ook zo onbeleefd. Toen daarna de PhouSi Mountain opgeklommen met Felicity. Ja zo heet de berg echt, ze hebben ook een PhouSi hotel, guesthouse, restaurant, weg noem maar op haha. "Beetje" zwetend de top bereikt, maar het uitzicht was het waard. Daar even lekker gechilled met een soort van zonsondergang. Weer beneden Lise gemeet en we hadden besloten om onze laatste avond in Luang Prabang toch maar even naar Utopia te gaan en daarna naar de bowlingbaan, want ja dat doet iedereen. Utopia is echt een typische backpackers ontmoeting plek. Super leuk! Veel nieuwe mensen ontmoet en toen naar de bowlingbaan, met zn 16'en in een tuktuk voor 9 man, kan gewoon. Iedereen gaat hier heen omdat alles voor de rest om 00:00 sluit behalve de bowlingbaan dus. Erg gezellig avondje en het leuke is dat heel veel van hun morgen ook naar Vang Vieng gaan. De bowlingbaan is niet de gezelligste plek, maar je moet het gezellig maken en dat hebben we zeker gedaan. Ineens was het alweer tijd om terug te gaan, weer met zo'n 16 man in een tuktuk en keurig bij ons hostel afgezet.