Dag 50 - 18 april

18 april 2017 - Vang Vieng, Laos

Wekker 06:00. 2 uurtjes geslapen en nog steeds dronken op naar Vang Vieng. Pakte een tuktuk naar de verzamelplaats, de tuktuk inkomen ging niet helemaal soepel dus ik lag half op de grond en Lise zat ook niet helemaal hoe het hoorde. Maar we waren keurig op tijd voor de bus. Nog even water gehaald en toen vond Lise het nodig om even te vallen, wat voor mij en een aantal tuktuk drivers erg lachen was. Uiteindelijk pas om 07:30 vertrokken en de hele weg naar Vang Vieng een soort van geslapen. Best lastig als ze niet weten hoe ze hier een vlakke weg moeten maken. Dit was namelijk een vrij nieuwe weg, maar daar was niets van te merken. Had gelukkig wel 2 stoelen voor mezelf. Eenmaal in Vang Vieng zijn we gaan tuben, het spijt me mam, dat ik niet heb geluisterd. Tuben is het fenomeen waar Vang Vieng bekend om staat. Alleen het is heel negatief in het nieuws geweest omdat er een aantal jaar geleden domme toeristen zijn overleden. Je moet het echt heel bont maken wil je hier overlijden. Er zijn tegenwoordig wel maar 2 bars open van de tientallen. Mama vond het geen goed idee als ik ging tuben had ze gezegd, want er was ook iemand overleden aan bacteriën in het water. Maar ja, soms moet je gewoon even lekker niet luisteren. Was trouwens wel leuk, maar nadat we bij de tweede bar waren weggegaan was het echt te lang paddelen in je tube. En ze zijn hier ook niet heel goed met borden. Want als je eerst een bord tegenkomt met nog 2 km en zo'n 1,5 km later weer een bord tegenkomt met nog 2 km, dan gaat er toch echt wat mis denk. Denk dat het eerst bord juist was even gewoon zodat jullie dat weten. Uiteindelijk het eindpunt bereikt, gedoucht, gegeten en toch maar even besloten om het nachtleven van Vang Vieng te verkennen. De andere mensen van Stray waren hier en de mensen die we gister hadden ontmoet, dus die weer gemeet. Elke club heeft dus op een andere tijd happy hour dus iedereen gaat van club naar club om gratis drankjes te innen en je hoeft in principe gewoon geen geld mee te nemen, hoe grappig. Was niet normaal warm in de clubs tho, waren echt een paar mensen waarvan je dacht please raak me niet aan. Vang Vieng lijkt een beetje op Lloret de Mar van Zuidoost Azië. Wel erg gezellig.