Dag 47 - 15 april

15 april 2017 - Luang Prabang, Laos

Sochtends eerst even van hostel veranderd met Lise. Toen besloten een fiets te huren en de stad te verkennen. Laos New Year was nog steeds bezig dus nat zouden we worden. Het vervelende was dat we beide geen waterproof bag hadden dus best riskant. Helemaal nu mn ene telefoon gesneuveld is en ik het dus echt met deze moet doen. Maar goed, het weerhield ons niet en we besloten om maar gewoon te gaan fietsen en we keken wel waar we zouden uitkomen. Fun fact: Als je je fiets wil 'parkeren' moet je dus betalen. Lise en ik kwamen namelijk bij een paar marktkraampjes en zetten niets vermoedend keurig onze fiets weg. Komt er een man naar ons toe met een soort bordjes met een nummer erop, of we even wilden betalen. Mooi niet, dan 'parkeren' we onze fiets wel een paar meter verderop waar het vrij parkeren is. Waren ook echt maar 1 min daar om water te kopen. Toen verder gefietst, bamboo bridge tegengekomen, deze brug bouwen ze elk jaar weer opnieuw op nadat ze m weg hebben gehaald. Krioelde er van de mensen en je moest weer betalen om er overheen te gaan, dus hebben we de brug gelaten voor wat ie is. Ondertussen weer helemaal doorweekt even wat geluncht aan de Mekong River. Daarna nog even beetje gefietst, beetje rond gelopen. Toen we hadden besloten om terug te fietsen vond een man het grappig om bier over ons heen te gooien, wat wij iets minder leuk vonden. Alles plakte en stonk. Gelukkig had ik een bikini aan en ben ik met mn kleren en al onder de douche gestapt, alles uitgespoeld #backpacklife. Wat leuks aangetrokken, omdat ik dacht dat wanneer het donker zou zijn niemand meer water zou gooien. Het tegenovergestelde bleek waar. Een volwassen man vond het grappig om flink wat water over me heen te gooien terwijl ik heel lief met mn hoofd had geschud, blijkbaar niet lief genoeg..... Maar goed, als die man maar de tijd van zn leven heeft gehad toen die lekker 2 bakken water over me heen gooide. Ondanks deze enorme tegenslag (geintje) toch nog een hapje gegeten bij een restaurantje van tripadvisor waar alleen maar locals zaten. Super lekker en gezellig met Lise. De service is iets minder, maar daar konden we wel om lachen. Na het eten wat biertjes gehaald bij de supermarkt. Wilden eigenlijk naar Utopia gaan, maar hadden te horen gekregen dat die dicht was, dus naar het hostel gegaan. Daar er een gezellig avondje van gemaakt met het nodige bier.