Dag 46 - 14 april

14 april 2017 - Luang Prabang, Laos

Wekker om 05:15 omdat de monniken hier rond 06:00 op straat gaan om eten te ontvangen. Lise en ik dachten leuk dat willen we wel meemaken, dus wij uiteindelijk om 05:45 klaar om te gaan. Maps.me leidden ons via een binnendoor weggetje wat bestond uit alleen maar trappen. Pittige ochtend workout, best oké. Helaas viel de gebeurtenis erg tegen, wij hadden te horen gekregen dat er echt honderden monniken zouden langslopen. Bleek dat ze allemaal in kleine kut groepjes langs kwamen wat toch een stuk minder indrukwekkend was. Dus om 06:30 lagen we weer in bed. Nog even kunnen slapen gelukkig. 's Middags naar de Kuang Si Waterfall. Echt super mooi. Daar twee uurtjes doorgebracht. En ik mag helaas nog steeds niet zwemmen, bijna weer gelukkig. Ik lette dus op de spullen en een paar mannen uit Laos waren echt voor me neus over me aan het praten toen eentje ineens zei: "Youre really beautiful, where are you from?" Nou ik vertel dat ik uit Nederland kom en daarna zeiden ze niet echt meer iets ja ze probeerde het maar in hun eigen taal, dus bleven ze memaar aanstaren. Voelde me zo ongemakkelijk dat ik maar even snel ben verplaatst. We hadden met de buschauffeur afgesproken dat we om 15:00 weer beneden zouden zijn, wij waren er, maar de buschauffeur niet. Uiteindelijk hem gevonden en toen we terug waren in het hostel op pad met Lise, Lucy, Felicity, Keri en Louisa en onze waterpistolen om Songkran mee te maken. Ik was vergeten slippers aan te doen dus ik liep lekker de hele stad door op mn blote voeten. Maar wat was dit leuk. We wilden naar het wet & wild festival, maar ik had mn telefoon niet mee en we wisten niet meer precies waar het was dus zijn we maar gewoon gaan lopen. Uiteindelijk hadden we het na een aantal super heftige watergevechten gevonden. Echt genieten. Toen we weg wilden gaan omdat we helemaal doorweekt waren, begon er een schuimparty. Die nog even meegepakt om daarna aan de weg terug te beginnen. Had het gewoon koud gekregen, dus lekker warm gedoucht en toen afgesproken om naar de nightmarket te gaan voor diner. Wat erg lekker is, alleen het vreemde is dat die vrouwtjes die achter de kraampjes staan op een of andere manier nu al twee keer naar ons zijn toegekomen dat 1 van ons niet heeft betaald. Terwijl we allemaal betaald hadden, maar ik denk dat ze zo proberen ons op te lichten en meer geld verdienen. Ze denken waarschijnlijk oh die westerse mensen hebben geld zat, nou nee. Als ik iets vervelend vind is het als mensen vals beschuldigd worden, dus bij hun ga ik geen eten meer halen. Terug van de nightmarket 1 bier(tje) gedaan en toen lekker gaan slapen.