Dag 45 - 13 april

13 april 2017 - Luang Prabang, Laos

Eventjes geslapen, om 06:00 op om de boottocht richting Luang Prabang te continuen. Het begon weer te regenen en het was dus echt pittig koud nu op de boot. Gelukkig kregen we allemaal een deken. Heeft zo'n beetje de hele tijd geregend. Slapen zat er niet echt in, omdat het te koud was. Rond een uur of 1 bij een cave gestopt. Stonden een stuk of 1000 boeddha's. Was wel cool. Daarna nog klein uurtje op de boot naar Luang Prabang. Aangekomen in het hostel, deel een kamer met Lise (ander Nederlands meisje). Toen opzoek naar een supermarkt, erg wennen dat ze hier geen 7/11 op elke hoek van de straat hebben. Mis de banana cake nu al. Supermarkt was iets lastiger te vinden dan verwacht maar erg dichtbij het hostel en echt best wel groot. Ik hou er zo van om hier in supermarkt rond te lopen. Ze hebben zoveel gekke dingen. Ook even een waterpistool gekocht trouwens, aangezien het Songkran is. Dit is het waterfestival in Thailand en Laos en wordt ook wel New Year genoemd. Ze gooien water over iedereen heen zodat alle foute dingen worden weggespoeld en je goed het 'nieuwe' jaar in gaat.
Toen meteen even het waterpistool uitgetest, werk prima. Even in het hostel gechilled en toen naar de night market gegaan met Stray mensen. Begon weer te regenen dus was niet heel chill om daar rond te lopen. Je merkt wel dat hier Fransen zijn geweest want ze verkopen overal stokbrood, wat heel fijn is na een aantal dagen en met lunch en met avond eten rijst te hebben gegeten. Toch nog even besloten om rond te lopen ondanks de regen. Best een beetje doorweekt aangekomen in het hostel en toen was het plan om een beetje op tijd te gaan slapen. Maar Lise en ik hadden het zo gezellig dat het ineens weer nacht was toen we pas gingen slapen.