Dag 37 - 5 april

5 april 2017 - Chiang Mai, Thailand

Ik had echt even behoefte aan uitslapen, dus tot een uur of 11 geslapen met een aantal onderbrekingen, maar die neem ik voor lief. Wilde eerst vandaag naar Pai gaan, maar Jop stuurde me gister een berichtje dat hij vandaag terug naar Chiang Mai zou komen. En vind het wel gezellig om nog 1 keertje met Jop te chillen. Dus heb Pai een dagje uitgesteld, heb toch tijd zat. Het enige waar ik rekening mee moet houden is mn vlucht naar Bali op 4 mei. Om 11 uur dus opgestaan, wéér yoghurt fruit en muesli gegeten, klaar gemaakt, rond gelopen. Jop zou pas rond 13:00 in Chiang Mai zijn dus ik ging uit van 14:00. Beetje rondgelopen en had zoveel zin in sushi, dat ik naar een Japans restaurantje ben gelopen. Daar gyoza en sushi besteld en daarvan heb zitten genieten. Toen terug naar het hostel rond 13:30 om WiFi te hebben en Jop was dus al in Chiang Mai. Naar zijn hostel gelopen, samen ergens een shake gedronken, was erg lastig om een juist rente te vinden die en airco had en Pad Thai voor Jop. Heerlijk gezocht met gevoelstemperatuur van 40 graden. Uiteindelijk eentje gevonden, helaas had  Jop een matige Pad Thai, maar de fruitshake was lekker. Toen bij zijn hostel gechilled om rond 18:00 naar de night market te vertrekken. Ik heb natuurlijk weer een super handige app genaamd 'Grab'. Soort uber, super handig, je geeft aan waar je heen wil en je huidig locatie en dan gaat de app een particuliere driver voor je zoeken. Hij was binnen 3 min bij ons en het is veel beter dan een taxi en goedkoper ook. We waren er een beetje vroeg dus eerst maar wat gaan eten zodat daarna wat meer kraampjes opgebouwd zouden zijn. Rijst met broccoli en soja saus, het enige dat ik op werk echt lekker vind haha. Toen de night market over, voor het eerst wat gekocht. Paar cadeautjes en kan niet wachten ze te geven. Heel wat kraampjes verder hadden we wel zin in een ijsje. Wij opzoek naar een ijskraampje, weer een aantal eisen, net als vanochtend, namelijk; schepijs en belachelijk 'duur'. En het was niet echt onze dag denk ik, minstens een half uur gezocht. Geen normaal ijskraampje te bekennen. Toen herinnerde ik me dat er eentje was op het pleintje waar we gegeten hadden, dus daar een ijsje gehaald. Ze hadden green tea ijs en normaal eet ik dat altijd op werk en aangezien het toch al een beetje een Loodijk-eetdagje was kon dit er ook nog wel bij. Even een rapportje: Gyoza beter Loodijk. Sushi beter Chiang Mai. Rijst met broccoli beter Loodijk. Green tea ijs beter Loodijk. Dus Loodijk presteert niet slecht. Deze sushi was alleen zo vers, de rijst was nog lichtelijk warm en ja thats why.
Maar goed dus een ijsje gegeten en nog een stukje gelopen, toen zin in bier. Dus dit keer wij op zoek naar bier. Genoeg tentjes, we zagen wel een leuke dus wij op de kaart kijken of er bier was, was er geen drankkaart. Er kwam wel al een veel te aardige mevrouw naar ons toe die ons wel even een tafeltje gaf. Toen kregen we de drankkaart en bleek dat een kleine Chang 130 was. Dit was zo duur dat ik gewoon keihard begon te lachen, ik kon er niets aan doen. De mevrouw stond echter nog steeds bij ons voor opnemen, maar Jop en ik keken elkaar aan en we wisten vrij zeker dat we hier niet zouden blijven. Dus zonder de mevrouw aan te kijken zijn we opgestaan en heel snel weggelopen. Ik zal even een indicatie geven van wat we normaal betalen voor een grote Chang, dat is tussen de 60-80 bath. Leek wel alsof we in de PC Hooftstraat van Chiang Mai liepen. Uiteindelijk een tentje gevonden waar een grote 95 bath was, dus daar deden we het voor. Was erg gezellig, hebben het niet al te laat gemaakt en weer een Grab teruggenomen. Love Grab. Terug in het hostel nog even met Max gechilled en toen gaan slapen.