Dag 36 - 4 april

4 april 2017 - Chiang Mai, Thailand

Door mn wekker heen geslapen, maar gelukkig had ik m ruim van tevoren gezet. Snel klaargemaakt naar een bakkertje gelopen om een sandwich te halen. Ik moest er even opwachten en er Aziaten twee oude blanken mannen die vroegen waar ik vandaan kwam. Bleek eentje ook uit Nederland te komen, met hem even een praatje gemaakt. Ik weet niet maar op een of andere manier vind ik die westerse oude mannen beetje vies. Dus wist niet hoe gauw ik weg moest komen. Toen ik terug kwam bij het hostel stond de taxi al op me te wachten, dus snel in de taxi gestapt. We zaten met zn 9'en in de taxi en natuurlijk was ik weer de jongste. Iedereen die ik ontmoet is rond de 26 of ouder. Wel grappig want als ik vertel dat ik 19 ben zijn ze allemaal heel beschermend en vragen constant of ik oké ben haha. Er was een koppel uit Frankrijk, maar ze hadden een jaar in Engeland gewoond. En zij waren zo lief, niet normaal.
We moesten zo'n 2 uur rijden, pittig lang maar op zich prima. Eenmaal aangekomen, na een heftige jungle route op het eind waar ik bijna over me nek ging, kregen we instructies en een outfit die we aan moesten doen. En toen mochten we de olifanten gaan voeren. Best beetje eng op het begin want die beesten zijn echt super groot. Hele vette dag. Jammer dat ik niet met ze in de modder kon chillen aangezien ik me tattoo dan waarschijnlijk zou verpesten. Maar was alsnog zeker waard.
Toen we bijna weg zouden gaan begon het te regenen en aangezien we nog door de jungle moesten met zandwegetjes moesten we opschieten, omdat als het eenmaal gaat regenen dat regent het ook echt hard. Precies op tijd uit de jungle vertrokken. We waren nog wel in de bergen en toen we 15 min onderweg waren en er al zo'n 3 mm regen was gevallen, lag er een zelfde soort taxi als ons op zn kop langs de weg. En toen moesten we nog een heel stuk... gelukkig veilig uit de bergen gekomen en ik was zo moe dat mn ogen steeds dichtvielen. Ik kan nu echt overal slapen waar ik wil. Rond 17:00 terug in het hostel even een powernap genomen en toen met Joe en Gary streetfood gehaald en een fles gin. Hele avond kaartspelletjes gespeeld en Max was er ook weer, maar hij was nogal stil. Toen ben ik op een gegeven moment naar m toegegaan en ik ben zo dom geweest. Maar ik was zo enthousiast over de vorige avond dat ik het perongeluk tegen Joe heb gezegd. En Max mag natuurlijk helemaal niet weg savonds. Ik voelde me zo schuldig.... want hij had nu via zn oom en oma te horen gekregen dat hij onverantwoordelijk is. En ik denk echt ja hij is 19 wat wil je, maar de cultuur hier is zo anders. Maar goed, dus Gary ging uit en ik bleef met Max en toen hebben we de hele nacht gepraat. En ik realiseer me steeds meer hoe makkelijk wij het hebben. Midden in de nacht nog even naar de 7/11 gelopen en toen gaan slapen.