Dag 30 - 29 maart

29 maart 2017 - Kanchanaburi, Thailand

Wat een kut nacht... was alleen maar aan het nadenken en kon gewoon niet slapen. Alles geprobeerd, zelfs rondjes gelopen. Werd gek van mezelf, sloeg ook nergens op. Was veel bezig met het naar huis gaan en het vertellen van al mn verhalen. Ongeveer 15 muggenbulten en max 3 uur slaap verder, besloten maar op te staan. Was 07:00 en Haley was ook al opgestaan. Samen even aan de rivier 'wakker' geworden. Toen ontbeten bij het verblijf en op naar de River Kwae Bridge. Deze werd gebouwd door krijgsgevangen van Japan tijdens de tweede wereldoorlog. Tijdens het maken van de brug zijn er super veel mensen overleden en eigenlijk wilde ik naar die begraafplaats en naar het JEATH museum. JEATH staat voor de landen die betrokken waren bij het bouwen van de brug enzovoorts, namelijk Japan, Engeland, Australië, Thailand en Holland. Daar waren krantenknipsel te zien en verhalen van overleefden.
Toch besloten om een scooter te huren en naar de Erawan Waterfall te rijden. Haley wist dat ik bang was, maar bang zijn is volgens haar niet goed. Je moet vertrouwen hebben anders gaat het juist mis, dus ik haar maar vertrouwen. Naar de waterval was een kleine 70 km, een ritje van zo'n anderhalf uur. Was wel een super mooi ritje. Eenmaal aangekomen bleek het 300 bath i.p.v. 200 wat mijn Thailand boekje zei. 300 vond ik eigenlijk iets te veel, maar we waren er nou toch. De waterval heeft 7 stages en in totaal is de klim 2 km lang. Lekker aan het klimmen toen ik ineens random gestoken werd door een bij. Nog nooit in mn leven gestoken door een wesp of een bij dus was wel een beetje in paniek. Wist niet of ik allergisch was of iets. Gelukkig kon ik nog redelijk functioneren, dus zat vast goed. Erg mooi wel die waterval, maar zeker geen 300 bath waard!! Waren er na 2 uurtjes wel klaar mee en zijn terug gescooterd, er was echt een vieze warme wind. En we waren al aan het zweten dus toen we terug in ons verblijf waren rond 16:00 voelde ik me zo vies. Even gewified en mama gebeld over mn bijensteek, omdat het niet was uitgezogen vond ik het toch nog een beetje spannend. Goed om haar stem even te horen hihi.

Toen besloten om die avond nog terug te gaan naar Bangkok, want ik moet daar sowieso de 31e zijn voor mn buspas. Die moet ik ophalen en kan dan door Noord-Thailand en Laos reizen (voor 6 maanden dus wie weet mam). En ik had het idee dat ik gelukkiger werd van het idee om weer zelf verder te gaan. Dus een minivan geboekt en zou om 18:30 richting Bangkok gaan. Toen heel snel gedoucht en nog een hapje gegeten bij het zelfde restaurantje als gister. Weet het nu zeker, ik word vegetarisch.

Dat mevrouwtje waar ik de minivan boekte vroeg of ik een grote tas had, dus ik ja een backpack. Wilde ze dat ik even voor 2 plekken ging betalen, dat dacht ik mooi ff niet. Dus zei dat ie niet zo groot was en dat het wel goed kwam. Eenmaal in de minivan had ik de laatste 4 stoelen helemaal voor mezelf en kon ik gewoon relaxt liggen. Joe betalen voor 2 plekken. Was rond 22:00 in Bangkok en zoals gewoonlijk werd ik er weer uitgegooid op een andere plek dan gezegd werd. Nu stonden er geen gewone taxi's of tuktuks, nee nu stonden er scootertaxi's. Eerst snapte ze niet waar ik heen moest, ook niet met routebeschrijving. Toen was dat duidelijk en wilden ze 150 bath hebben. Ik zei 100 bath. Toen zeiden zij 120, ik nee niet meer dan 100 anders zoek ik wel een andere manier. Niet dat er echt een andere manier was, lopen was geen optie en een taxi zou alleen maar duurder zijn. Gelukkig trapte ze er in en deed iemand het voor 100 bath. Ik achterop met mijn backpack op mn rug. Er was 1 helm en ik dacht dat hij die aan mij zou geven, maar die deed die lekker zelf op... achja, goed vasthouden dan maar en hopen dat het goed komt. Met veel moeite uiteindelijk het hostel gevonden, een random vrouw moet helpen want die gast die me bracht snapte er niets van en kon geen Engels. Maar goed, scootertaxi ook weer meegemaakt en veilig in het hostel aangekomen.