Dag 29 - 28 maart

28 maart 2017 - Kanchanaburi, Thailand

Niet heel lekker geslapen, werd om 05:00 wakker en kon toen niet meer echt slapen. Maar ik stond een paar uur later op en voelde me zo goed, was eindelijk weg van Koh Tao en kon nu lekker gaan en staan waar ik wil. Besloten om vandaag naar Kanchanaburi te gaan met Haley een meisje dat ik gister heb ontmoet. Ze is 26 en heeft al eens door Azië gereisd. Ik wilde eerst weer terug naar Bangkok gaan, maar zij vertelde mij dat het net zo makkelijk vanaf hier kon en dat het super veel geld zou schelen. Dat van haar aangenomen, dus uitgecheckt in het hostel. Had ook niet echt meer iets dat ik graag wilde zien in Ayutthaya omdat we gister al zoveel hadden gezien. En toen rond 12:15 een minivan gepakt eerst richting Suphan Buri om vanaf daar naar Kanchanaburi te gaan. Ze heeft echt super veel levenservaring en vind het heel cool om haat verhalen te horen. Ze gelooft heel erg in dat je mindset alles bepalend is. Bijvoorbeeld als je denkt dar je niet door muggen gestoken wordt, dan word je dat ook niet.
Prima ritje in de minivan gehad en toen we eenmaal in Suphan Buri  waren moesten we nog een klein uurtje wachten op de bus. Waren de enige westerse mensen in de bus, geen airco, ramen open en gaan. Was een soort GVB bus, maar dan net iets anders. Stopte gewoon langs de weg waar auto's 100 km/u reden. Het duurde wel langer dan verwacht, waren pas om 17:00 in Kanchanaburi. En natuurlijk kwamen er weer allemaal chauffeurs op ons af. De eerste zei 140 bath naar ons verblijf. Wat veel te veel was, want ik wist dat we maar 10 min hoefde te rijden. De andere deed het voor 100. Wat wij nog steeds te veel vonden. 80 was de max. En gelukkig kregen we eentje zover die het voor 80 deed na veel moeite. Aangekomen bij ons verblijf aan de Khwae Yai River. Super cute hutje op het water met echt alleen een matras op de grond en een van. Heel leuk wel. We hadden alleen ontbeten dus waren super hongerig en zijn naar nummer 1 van tripadvisor gelopen. Vegetarisch, maar zo goed!! En zo goedkoop. Eet hier trouwens amper vlees, heel af en toe kip. Denk dat ik vegetariër wordt, dan krijg ik waarschijnlijk ook lekkerder eten op mn werk.
Na het eten opzoek naar een leuk barretje, maar was eigenlijk nog te vroeg dus kochten chang bij een supermarket en zijn rustig terug gaan lopen. Toen nog even aan de rivier gechilled, gedoucht en gaan slapen.