Dag 28 - 27 maart

27 maart 2017 - Ayutthaya, Thailand

Wekker om 08:00, want de minivan die ik had geboekt zou om 09:00 weggaan. Dus opgestaan, laatste dingen in mn backpack gestopt. Niet dat er veel uit was, was er namelijk maar 1 nachtje. Dus klaargemaakt, uitgecheckt, zie ik dat het super hard regent... gelukkig heb ik een regenhoes voor mn backpack dus geen stress. Naar de 7/11 gelopen om snel even wat eten te halen. Had geen tijd om echt te ontbijten en er was nog geen streetfood kraampje open, helaas. Toen dus het smerigste ook gekocht, ik had niet goed gelezen dus ik dacht dat ik mango had gekocht. Bleek het pickled mango te zijn, wat was dit vies. Niet normaal heb het maar terug gespuugd in het zakje en weggegooid... had wel een lekkere ijskoffie gelukkig. Meteen naar het reisoffice gelopen. Er was een man die kwam me ophalen, naja ophalen, hij schreeuwde gewoon Ayutthaya en nam me mee naar een minivan. Hij was wel een beetje vreemd en ik snapte er niets van. Hij gaf mn ticket aan een random man bij een minivan en ik moest naar een andere zonder mn ticket. Maar goed ik heb geleerd dat het altijd goed komt, dus zal nu ook wel goed komen. En dat kwam het ook. De hele rit eigenlijk een beetje geschreven, heb vandaag besloten dat het me wel vet lijkt om een boek te laten afdrukken en dat het er uit ziet als een dagboek dus echt per dag een verhaaltje. Eenmaal in Ayutthaya stonden er natuurlijk weer allemaal taxi's en tuktuks op ons te wachten. Ik had nog geen hostel geboekt maar leek me wel leuk om in dezelfde als Jop te gaan, hij was hier namelijk ook. Maar dus al die chauffeurs stormen op je af en ik wist niet zo goed waar ik heen moest lopen. Gelukkig zat er een andere backpacker bij mij in de minivan dus ik vroeg waar hij heen ging en toevallig was dat hetzelfde hostel als waar ik heen wilde. Omdat we allebei geen internet hadden en dus niet wisten hoe ver het was, leek het mij geen goed idee om een taxi of tuktuk te nemen omdat ze je fucking hard naaien. Zij zeiden namelijk dat het heel ver was, maar mijn gevoel zei iets anders. Dus wij opzoek naar WiFi, WiFi gevonden in de KFC. Daar kwamen we er achter dat het 5 min lopen was, so never trust those taxidrivers!! In het hostel een bed gefixt en toen met 4 random mensen en Jop een fiets gehuurd en gaan fietsen. Eerst naar het historical parc, toen naar een super grote goude Boeddha die tijdelijk niet te zien was, alleen een kleine replica. Toen iets erg onwerkelijks gezien, een soort stoep waar olifanten op lopen met mensen op hun rug. Zo gek en de man die voorop zit heeft een soort sikkel in zn hand. Toen even ergens wat gaan drinken/eten om vervolgens weer verder te gaan. We wilden naar de reclining buddha en ik heb een super handige navigatie app genaamd maps.me, dus ik heb ons daar even naar toe gebracht. Daarna heb ik ons ook nog naar Wat Yai Chaimongkol gebracht. De weg ernaar toe was best gevaarlijk, maar ik had geen veilige route gegarandeerd. We moesten op een soort snelweg fietsen, dus er sjeesde bussen en auto langs je heen. Gelukkig heeft iedereen het wel overleefd. En was dit het mooiste wat ik had gezien vandaag. Op de terug weg naar het hostel een ferry gepakt, wat best grappig was om met 5 fietsen daarop te zitten. Tegen 19:00 in het hostel aangekomen en toen naar de "nightmarket" gegaan. Daar streetfood gegeten, rijst met groente yes. Maar het is dus niet echt een nightmarket want om 21:00 wordt alles opgeruimd. Terug naar het hostel gegaan, nog even in de tuin gechilled en toen naar bed gegaan. Heb een kleine dorm, waar 6 mensen slapen inclusief ik en twee daarvan zijn Belgische vrouwen van 28. Ze sliepen voor het eerst in hun leven in een hostel. Even met hun gepraat, ze waren twee weken op vakantie en helemaal onderste boven van mijn verhaal. Ze wilden alles weten en dan bedoel ik echt alles. Zelfs of ik avonturen had gehad met jongens op reis haha, verder zijn ze wel aardig hoor.
Toen gaan slapen, was het beste bed tot nu toe, een zacht matras en een zacht kussen.

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade