Dag 27 - 26 maart

26 maart 2017 - Bangkok, Thailand

Vroeg wakker, gaan douchen en ergens ontbeten. Toen naar het Grand Palace gelopen, wat echt al super druk was om 09:30. Super veel Thaise mensen in het zwart, maar ook super veel toeristen en dan vooral Chinese. Ik moest in de rij voor controle en toen was er een man naast mij in de rij die vroeg of ik wel iets voor over mn schouders had. Nou toen in gesprek gekomen met hem, hij kwam uit de Filipijnen en dit was zijn 11 keer in Bangkok. Hij heeft in Barcelona gewoond en in de USA gewerkt en hij wist super veel van Bangkok dus hij heeft me een beetje rondgeleid. Oh en ben het Grand Palace nooit in geweest want was 500 bath.... sprak later een Duitse mevrouw die zei dat het het echt waard was, dus misschien moet ik het nog maar doen. Heb wel in een pendelbus gezeten met alleen maar locals, was de enige blanke. Hij heeft me de flowermarket laten zien, ik haat bloemen dus deed maar alsof ik het leuk vond. Nee was op zich wel leuk om te zien. Toen afscheid genomen en naar Chinatown gegaan. Wat een gekkenhuis. Super smalle straatjes die helemaal zijn volgebouwd met kraampjes, heel cool wel om gezien te hebben. Had super veel honger alleen en kon niet echt iets normaals te eten vinden, dus toen een heel skeer broodje in de 7/11 gekocht. Toen kwam ik aan bij een pier en had eigenlijk wel genoeg gelopen, was inmiddels 15:00 en was al sinds 09:00 op pad. Daar dus een Ferry genomen over de rivier voor 15 bath en duurde ongeveer 20 min. Moest nog 20 minuutjes lopen naar mn hostel, onderweg even een fruitshake gedronken bij een super leuk barretje, had er nog geen een gehad vandaag namelijk. Toen naar het hostel daar even gezeten, gedoucht en toen kwam er een super aardige roommate genaamd Jack, met hem een hapje gegeten. Tijdens het eten besefte ik dat ik nog mn busticket naar Ayutthaya moest boeken voor morgen ochtend, dus snel naar zo'n reisoffice gelopen en dat even gefixt. Toen naar bed gegaan, was nog wel vroeg dus nog even met Jack gesproken over het leven en besefte steeds meer dat ik wel echt een familiepersoon ben. Hij had het wel steeds over hoe mooie lach ik had, hoe mooi mn haar was en dat mn gezichtje cute was, verder was ie normaal haha. Hij komt uit Australië en had een jaar in Engeland gewoond, is toen gaan reizen en zou nu in 2 dagen naar huis gaan na 1,5 jaar. Even later hadden we besloten om nog een potje te gaan poolen, ik word steeds beter. Was daarna toch wel echt moe en toen gaan slapen.