Dag 26 - 25 maart

25 maart 2017 - Bangkok, Thailand

Vandaag zou ik eindelijk verder gaan, nu helemaal alleen. Sochtends laatste spulletjes ingepakt nog even ontbeten, wat erg lekker was. Drink zo'n beetje elke dag een fruitshake en vandaag had ik echt de beste tot nu toe. Nog even gechilled en toen naar het kantoortje waar ik mn ticket had geboekt. Ik moest daar 13:45 zijn, maar dacht kan beter iets eerder zijn, dus was er rond 13:30. Gelukkig maar, want ze was dus vergeten dat ik zou gaan en ze had de taxi dus niet geregeld. Heel typisch haha, maar ze ging het wel even snel regelen en dat heeft ze gedaan. Kwam keurig op tijd voor mn boot, moest zelfs nog wachten om in te checken. Om 15:00 vertrok de boot en toen zat ik daar in mn eentje. Wel beetje gek, maar tegelijkertijd super veel zin om alleen door te gaan. Beetje in het boekje geschreven wat ik van mn vriendinnetjes heb gekregen en foto's gekeken. Rond 18:00 in Chumpon. Daar kon je fried rice of fried noodles halen, dat even gedaan. Toen kwam er een meisje naar me toe of ik een tampon voor dr had en haar redder in nood even geweest. Meteen maar met haar en dr vriend omgetrokken. Wat wel gek was, overal op Koh Tao werd gezegd dat de bus om 21:00 zou vertrekken en dat ik om 05:00 in Bangkok aan zou komen. En toen ineens stond er dat de bus om 19:00 zou vertrekken, op zich alleen maar beter, maar kon mn hostel het niet laten weten. Uiteindelijk vertrokken we om 19:45. Er was een soort van WiFi in de bus, alleen whatsapp werkte, maar zo kon mama even mijn mail checken i.v.m. mn hostel. Was eigenlijk best moe, dus beetje geslapen. Maar het was echt een horrorbus, want die wegen hier die slaan nergens op zoals ik al had gezegd en elke keer slingerde ik heen en weer. Dacht echt dat die bus op een gegeven moment zou omvallen, dus kon toen niet meer slapen. Was inmiddels 02:45 en volgens mij waren we er bijna dus prima. Uiteindelijk aangekomen in Bangkok en ze zeiden dat we bij Khao San Road zouden uitstappen, wat ideaal was. En ineens moesten we een taxi pakken, wat moet dat moet he. Gelukkig kon ik wel inchecken in mn hostel, ze zei eerst dat ik moest wachten tot 06:00 en toen keek ze in mn boeking en toen mocht ik toch inchecken gelukkig. Maar tijdens het inchecken komt er ineens een jongen een beetje gillend van een trap af, was er een fucking rat..... en toen moest ik nog gaan slapen. Kon eerst mn kamer niet vinden, 10 minuten gezocht bleek ik er al 3 keer langsgelopen te zijn. Toen eigenlijk meteen in bed gaan liggen en proberen te slapen. Had gelukkig het bovenste bed, is lastiger voor een rat. Nog wel aardig geslapen ook.