Dag 34 - 2 april

2 april 2017 - Chiang Mai, Thailand

Tot mijn verbazing echt best goed geslapen, had mn bandana om mn hoofd heen gebonden zodat ik die over mn ogen kon doen en werkte prima tegen het licht. Om 07:15 in Chiang Mai en vanaf daar naar mn hostel weer die super vervelende chauffeur.. First dont call me sir, second stop following me for like 1 min. Begint echt heel irritant te worden.

Eenmaal in het hostel had ik zoveel zin om te douchen, dit had ik al voorspelt omdat het best logisch is na de nachttrein. Dus ik had gister al gevraagd of ik om 09:00 kon inchecken. Ik was een uurtje te vroeg dus even gewacht in het hostel. De owner was er ook nog niet dus ja. Toen hij aankwam had ie dus een super erge kater en hij was heel vervelend. Rond 09:00 vroeg ik of ik kon inchecken en toen zei die dat het wel kon maar dat ik niet naar de kamer kon en ook niet kon douchen... Ik snapte dit niet helemaal, want waarom zou ik dan eerder inchecken als ik toch nergens gebruik van kan maken. Even met hem gediscussieerd en toen dacht ik naja fuck you en je hostel ik blijf 1 nachtje en dan move ik. Dus ben op pad gegaan zonder te douchen.

Loop ik heel rustig door een straat komt er ineens een hond blaffend op me af, ik kan je vertellen ik scheet echt in mn broek. Ik wist niet hoe gauw ik naar de andere kant van de straat moest rennen. In Nederland ben ik al bang voor honden, maar hier nog meer omdat ze vaak rabies bij zich dragen en ik zit niet echt te wachten op zo'n infectieziekte. Gelukkig ben ik er levend vandaag gekomen, was even spannend, maar je moet vooral rustig blijven.

Chiang Mai heeft natuurlijk weer een aantal tempels en die moeten bezocht worden. Ik hou echt van die maps.me app, deze brengt me overal naar toe. Ik begon bij Wat Phra Sing, zegt het je al wat? Nee ja wat zal ik erover vertellen.. het is een tempel, ja en meer weet ik ook niet haha. Kwam daar een bord tegen met dat het respectloos is om een boeddha hoofd als decoratie of tattoo te hebben. Mocht ik nou net een kettinkje met een boeddha hoofd omhebben. Gelukkig valt ie niet zo op. Was wel erg mooi wel allemaal en er was een soort ceremonie bezig, waarbij allemaal kleine monniken denk ik gepromoveerd werden ofzo.

Toen naar Wat Chedi Luang, hiervoor moest je betalen dus die sloeg ik over. Op weg naar Wat Chiang Man. Onderweg nog wat kleine dingen gezien niet heel interessant, behalve een jongen met een typische olifanten backpacker broek voor meisjes. Wel lachen. En Wat Chiang Man was niets aan.
Besloten om even een koffie te gaan drinken en wat even moest zijn werd even twee uurtjes. Wat was dit lekker zeg, gewoon ff lekker daar gezeten. Mn blog online gezet, foto's geupload, in mn Thailand boekje gelezen en vooral genoten van het alleen zijn.
Oh en mama belde me dus even met haar en papa gekletst. Toen besloten om toch naar Wat Chedi Luang te gaan, was het wel waard las ik. Op de weg ernaar toe kreeg ik ineens een leuk idee om snapchatfilter op boeddha hoofden toe te passen. Erg veel lol gehad met mezelf. Toen wilde ik een selfie waarbij zowel ik als de boeddha een filter hadden, dit was echter lastiger dan verwacht. Ik niet opgeven natuurlijk, strijder dat ik ben. Komt er ineens na 5 a 10 min een man een beetje boos naar me toe of ik alsjeblieft even weg wilde gaan haha. Beetje gênant wel, maar natuurlijk plaats gemaakt voor die man.
Aangekomen bij Wat Chedi Luang ben ik eigenlijk doorgegaan met de snapchatfilters en heb me erg vermaakt. Ik overal in, want als ik ergens voor betaal dan moet ik er volledig gebruik van maken  natuurlijk. Dus hoppa alles bekijken wat er te bekijken viel. Het was namelijk niet alleen een tempel maar ook een ruïne en nog wat kleine gebouwtjes. Erg mooi. Loop ik na een tijdje naar de uitgang zie ik ineens bij één van de gebouwtjes waar ik rustig naar binnen was gelopen dat er een bordje stond met: " Men only". Vandaar dat die mannen me zo raar aan keken. Ken gebeuren he.
Rond een uur of 4 was ik er wel klaar mee, dus naar het hostel gelopen. Kon eindelijk douchen. Even in de tuin gezeten en er was een sunday night market en wilde daar wel heen. Dus toen gevraagd of de jongen die ook in de tuin zat zin had om mee te gaan. Hij had daar wel zin in, dus toen zijn we samen gegaan. Daar voor het eerst mango stickyrice gegeten, iedereen zei dat het super lekker was en dat ik het echt een keer moest proberen. En het is echt super lekker!
Toen om 19:00 naar een ander hostel gelopen want daar zaten mensen die ik had ontmoet en we zouden naar een ladyboyshow gaan. Ik ga er niets over vertellen, het enige dat ik zeg is: Je moet er een bezocht hebben als je in Thailand bent. Daarna een tuktuk terug gepakt naar het hostel en gaan slapen.