Dag 32 - 31 maart

31 maart 2017 - Bangkok, Thailand

Niet heel top geslapen aangezien de A/C voor mn gevoel op 15 graden stond. Er was geen afstandsbediening op de kamer dus kon het ook niet veranderen. Dacht eerst dat ik de dorm voor me alleen had, dat was ook zo toen ik ging slapen, maar toen ik midden in de nacht wakker werd had ik ineens een kamergenootje. Die was trouwens toen ik wakker werd weer weg. Om half 12 het hostel verlaten, even ergens een ijskoffie gedronken en toen naar het busstation gegaan om op bus 59 te wachten. Toen heb ik heerlijk 1,5 uur gewacht met mn backpack op mn rug en mn daypack op mn buik. Echt genoten om langs de weg te zitten met een gevoelstemperatuur van 41 graden. Maar na 1,5 uur was ik er toch echt klaar mee. Taxi aangehouden en toen maar met de taxi naar Khao San Road gegaan, want mag vanavond daar eindelijk mn buspas ophalen. Die taxi man was wel erg aardig, hij bood me gefrituurde banaan ofzoiets aan. Om 14:00 eindelijk in het hostel aangekomen, zelfde als paar dagen geleden. Ingecheckt en op jacht naar een tattooshop, had gisteravond bedacht dat ik er vandaag eentje ging zetten. Wat research gedaan en had van Jop gehoord dat BKK Ink wel een goeie was. Daar heen gelopen, maar die hadden vandaag geen tijd. Lichtelijk teleurgesteld weer terug naar het hostel gelopen en onderweg even een shake gehaald natuurlijk. Toen weer research gedaan en toen kwam Max Tattoo naar voren. Was vlak bij en had zeer goeie recensies, dus daar even langs gewipt. Zij hadden wel tijd en ineens zat ik in de stoel en liet ik een tattoo op mn enkel zetten. De betekenis vind ik zelf erg mooi, het een een maan met een lotus. De maan geeft licht in de duisternis en de lotus die bloeit mooi boven het water terwijl het lastig is door alle modder. Ik had niet verwacht dat ik de dood van opa alleen kon doorstaan, maar het me toch gelukt. Vandaar de maan en de lotus omdat ik het idee heb dat ik door het reizen een soort van open bloei en veel over mezelf leer.
Dus die tattoo laten zetten, was niet helemaal gepland om het zo laat te doen want moest om 18:00 bij Stray zijn voor mn buspas. Beetje te laat, maar was niet erg. Beetje uitleg gekregen hoe het werkt en er waren nog wat meer mensen die hem vandaag ophaalden. Met hun een wat gegeten... en gedronken... in het straatje naast Khao San Road om vervolgens uit te gaan op Khao San Road. Beetje dronken, beetje gezellig, beetje moe. Dus was volgens mij niet heel laat terug. Ondanks ik erg moe was kon ik toch niet slapen, eerst te dronken, toen te veel lawaai, toen te harde regen, toen te veel licht en toen te veel water op de grond dan goed was. Er was zoveel regen gevallen dat de kamer blank stond en mn beide tassen stonden op de grond... ff heel erg balen. Gelukkig had ik mn paspoort in mn kleine tasje die ik overal bij me draag en met me mee naar bed gaat . Toen verkassen naar een andere kamer en daar eerst al mn spullen uitgezocht om vervolgens nog een uurtje te kunnen slapen. Heel enerverend nachtje wel.