Dag 55 - 23 april

23 april 2017 - Xe Champhone River, Laos

Vandaag werd een pittig dagje, veel te doen, weinig geslapen. De bus was op zich echt prima, vier zitplaatsen op een rij. Het kutte was dat ik geen kussen had want het reisding dat ik mee had heb ik weggegooid toen ik die rotbeesten had. Gelukkig heb ik toen een hoop geleerd en kon ik al mijn kennis met mn medereisgenoten delen. Waar zij weer heel blij mee waren haha. De reis vandaag ging eerst naar een turtle lake, dan naar de bomb temple om vervolgens naar de buddha liberary te gaan en te eindigen bij monkey forest voordat we naar onze accommodatie gingen. De weg hier is in zeer slechte staat, waar de weg in Thailand nergens opslaat omdat het verkeer gek is, is het in Laos de weg zelf die gewoon in hele slechte staat is. Gaten overal en je bent constant aan het trillen een sport bh zou goed van pas komen. Een fijn ding is wel dat ik tegenwoordig overal kan slapen en dus ook nu de weg zo is. De turtles waren echt heel lelijk. Eerst zag je alleen hun kop en het leken net slangen. Was wel eentje die super groot was niet normaal. Voelde me alleen niet echt top, beetje buikpijn en vooral erg moe. Van de turtles gingen we naar de bomb temple, deze tempel is zwaar gebombardeerd en je ziet de bomkraters nog zitten, zeer indrukwekkend. Van dr bomb temple naar de buddha liberary. Ik had me al gekleed op het bezoeken van een tempel dus een lange broek aan en mn schouders bedekt maar hier kreeg je een soort rok omgebonden. De buddha liberary die ik heb bezocht is de enige in Laos en hier zijn de originele geschriften te vinden, alleen bepaalde monniken kunnen deze lezen. Had er iets meer van verwacht, het was een super klein hutje op het water en thats it. Maar dat is ook wel weer het mooie, het hoeft allemaal niet zo overdreven. En toen naar de monkeys yes. Hadden op de weg hierheen bananen gekocht dus die gingen we geven. Het waren er zoveel en ze waren totaal niet agressief. Echt heel leuk!! Soms hield ik een banaan vast maar was ik nog niet ready en toen hielden aapjes al mn been vast en omdat ik een zwarte legging droeg zag je echt zo'n handje op mn legging, echt een klein baby handje lijkt het. Was echt een top dag, wel helemaal gesloopt. Nadat we een hapje hadden gegeten dan ook lekker teruggegaan naar de accommodatie er was wel karaoke maar dat was afgekapt omdat het zwaar aan het regenen en onweren was. Drukke dag, rustig avondje, prima. Oh de plaats waar ik uiteindelijk ben gestrand heet Muang Champhone.