Dag 61 - 29 april

29 april 2017 - Don Det, Laos

Werd rond 06:00 wakker doordat ik een soort van stroomschokken hoorde en zag vlakbij onze bungalow. Ik naar buiten om te kijken wat het was en het was een soort van kleine elektriciteitspaal die onze bungalow stroom gaf. Vond het niet echt chill om nu verder te slapen dus heb de van uitgezet en de opladers uit de stopcontacten gehaald zodat we geen stroom pakte. Geen idee of dit uit zou maken maar het voelde in ieder geval veiliger haha. Nu kon ik nog even verder slapen.
Daarna weer wakker geworden en rustig de ochtend begonnen, ontbeten en toen gaan fietsen met Lise. In Nederland denken sommige mensen dat het leuk is om af en toe met mooi weer een fietstochtje te doen. Wat in Nederland op zich best relax kan zijn, denk maar niet dat het zo is op Don Det. De weggetjes waarover wij zijn gefietst was geen pretje. Gelukkig is de natuur wel een stukje mooier dan in Nederland. Zijn naar Don Khon gefietst en onderweg kwamen we twee Nederlanders op de fiets tegen, die zouden we later op de avond weer gaan meeten. Een van hen studeert econometrie in Groningen, dus dat was wel heel grappig.
Op Don Khon natuurlijk een waterval bezocht en een uitzichtpunt. Toen dachten we laten we een andere weg terug nemen dan we heen hadden genomen. Wij vol nieuwe energie na de lunch weer op de fiets gestapt. Bleek dat we op een gegeven moment niet meer verder konden door een kapotte brug. Wij weer helemaal terug en dezelfde route terug genomen. We waren er allebei wel goed klaar mee. Na het fietsen even in de hangmatten gezetten, had ik al verteld dat we er twee op de veranda van onze bungalow hebben? Nee? Dan bij deze. De zonsondergang vandaag weer een kans gegeven, was wel een ok one. Hapje gegeten bij 4000 islands bar en daar zaten de Nederlanders van de fietstocht. Lekker gegeten en wat drankjes gedaan. Toen naar hun hostel en daar met een Engelser, twee Duitsers en 5 Nederlanders kaartspelletjes gespeeld. Gek maar gezellig avondje.