Dag 76 - 14 mei

14 mei 2017 - Senaru, Indonesië

Boot om 08:00 richting Lombok gepakt, weer even alleen op pad. Wat in het begin best prima leek, veranderde al vrij snel. Ik kwam aan op Lombok, toen moest ik ineens een paardentaxi naar de bus nemen. Die gast wilde dat ik 100.000 ging betalen, doei. Uiteindelijk 50.000 betaald voor een ritje van nog geen 5 min maar goed. Toen moest ik wachten op de bus en er kwam een man naar me toe met waar ik precies heen moest en blabla. Ik had de bus naar Kuta geboekt en daar was mn hostel ook. Toen vertelde ik dat ik de overmorgen de berg wilde gaan beklimmen en toen zei hij dat je dan die nacht van tevoren in Senaru moet slapen. Dit is aan de andere kant van het eiland dus het was super onhandig om eerst naar Kuta te gaan. Naja van het een komt het ander ineens was ik in een restaurantje met een Nederlandse eigenaar en heb daar de tour geboekt. Hij had locals voor zich werken en zij vertelde me dat de accommodatie nieuw was blabla. Nou ik kwam daar aan en werd gewoon echt verdrietig ervan. Dit was alles behalve nieuw. Er was niet eens een normale fucking douche of wasbak..... wat best kut is als je hier 2 nachten moet doorbrengen voordat je de 3 daagse hick gaat doen. Toen maar een stukje gaan lopen. Senaru is echt in de middle of nowhere. Er valt echt niets te beleven. Mn middag doorgebracht in de Rinjani Lodge, super duur hotel met infinity pool alleen geen werkende WiFi. Achja maar beetje geschreven en getekend. In de namiddag teruggegaan naar mijn heerlijke verblijf. Waren nu twee Chinezen aangekomen met een drone. Zij gingen morgen beginnen met de trekking. Even later kwamen er nog 5 anderen die morgen gingen starten en toen maar besloten om m ook morgen te gaan doen. Zou eigenlijk met Cameron en Steph gaan maar wilde echt niet nog een nacht hier doorbrengen en deze mensen waren leuk dus mn keuze was gemaakt.