Dag 43 - 11 april

11 april 2017 - Ban Houayxay, Laos

Lekker vroeg op 07:30. Ontbijt was inclusief en het was zo goed. Croissantjes, fruit, normaal brood, koffie, thee, melk, heel veel alleen geen kaas. Om 08:30 ready to leave dus even een Grab geregeld en gaan. Deze buspas is echt ideaal. Ik kwam aan bij de verzamelplek voor de bus en waren 9 andere personen die de bus vandaag pakte. Allemaal leuke mensen en eindelijk een Nederlands meisje van mijn leeftijd, yes. Eerst naar Chiang Rai om 'The White Temple' te bekijken. Ik heb nu erg veel tempels gezien, maar dit is wel de mooiste. Het is meer een art temple want aan de binnenkant heb je allemaal soort van filmfiguren zoals Kung Fu Panda. Je mocht binnen ook geen foto's maken. Toen daar geluncht en toen op naar de grensovergang. Rond 16:00 waren we dan eindelijk in Laos. Heel blij met weer een nieuwe stempel en een nieuw visum in mn paspoort haha. Geld omgewisseld van bath naar kip. Dit is echt heel erg wennen. Je hebt hier alleen maar super groot geld en 10.000 kip is dan ook maar €1,15.... Toen nog een klein stukje naar het hostel rijden, ze rijden hier dus  rechts, wat ook echt weer wennen is.
De zonsondergang bekeken op een soort berg. Vind Laos nu al top. Hapje gegeten en toen naar het hostel gegaan. Wat begon als een rustig avondje eindigde in een wilde nacht aantal flessen whiskey verder. Nee was erg gezellig, veel gelachen, super leuke mensen. Wij zaten aan een lange tafel met 8 man en ineens waren er 3 mannen rond de 40 die naar ons toe vanaf de straat. Volgens die Engelse zag ik er wel eentje zitten. Ik het spelletje meegespeeld. Die gast helemaal gek gemaakt, deze kwam uit Zwitserland. Gewoon echt in zn gezicht uitgelachen, eigenlijk best zielig. Midden in de nacht nog even gaan douchen en gaan slapen.