Dag 78 - 16 mei

16 mei 2017 - Rinjani, Indonesië

Dag 2 trekking:

02:00 opgestaan en klein ontbijt gehad

03:00 op naar de top

05:45 top bereikt (4,8 km)

06:45 start afdaling

09:15 terug bij de oude slaapplek

groot ontbijt

10:30 start afdaling naar het meer

12:15 lunch

14:15 aangekomen bij het meer (4,4 km)

14:40 hotspring

15:20 start klim naar boven

17:50 aangekomen slaapplek (3,2 km)

Weinig tot niet geslapen aangezien het zo koud was en totaal niet comfortabel, maar we gingen naar de top vandaag.

En o mijn god wat was dit zwaar. Ik kan gewoon niet beschrijven hoe heftig dit is, hoeveel emoties erdoor je heen gaan. Het is namelijk geen normaal pad dat je beloopt, nee het is 2 stappen omhoog 1 naar beneden. Je glijdt constant weg, nou heb ik ook nog eens geen echte wandelschoenen en moest ik het op mn asics doen die totaal geen profiel hebben. Mijn guide heeft me erdoorheen gesleept en dus waren we boven voor sunrise, love him. Want wat was het het waard zeg. Zo ongelooflijk mooi.

Naar beneden gaan was minder zwaar dan naar boven (nu nog). In het begin ging het redelijk goed, maar op een gegeven moment gleed ik alleen nog maar weg en ben ik nog nooit zo vaak gevallen. 1 keer was het best kritiek want toen gleed in bijna in een soort kleine afgrond maar gelukkig zijn er genoeg mensen om je heen die je kunnen helpen. Toen we gingen afdalen in het licht zag je pas waar je naar boven had gelopen en hoe crazy het eigenlijk is.

Na het tweede ontbijt op naar het meer. Het afdalen ging steeds lastiger, mn bovenbenen hadden het zwaar. Toen bij het meer moesten we over een rivier. Schoenen uit, teen gestoten, in het water beland, bloed, teen verbonden en door. Helaas nu niet in de hotspring, maar goed. Toen moesten we weer omhoog en eigenlijk was ik er wel klaar mee. Alles begon nu echt pijn te doen, maar je moet door. Muziek opgezet was me enorm hielp, was 20 min eerder boven dan de rest van mn groep. En toen ik boven was waren Cameron en Steph daar ineens (met hun wilde ik het eigenlijk gaan doen). Zij waren aan de andere kant begonnen en hadden hun eerste dag erop zitten. Super grappig.