Dag 59 - 27 april

27 april 2017 - Don Det, Laos

Vandaag gingen we kanoën. Ze noemen het kajakken maar het is kanoën, ik neem het ze niet kwalijk. We betalen 160.000 kip (€18) en dan hadden we breakfast, lunch en entree tot de watervallen inclusief. Geen slechte deal. Breakfast was matig voor mij, aangezien ze heel veel saus op mn pancake hadden gedaan. Dat moet er dan natuurlijk weer afgeschraapt worden. Toen naar de eerste waterval gekanood. Daar gebeurde de volgende dingen. Eerst stond ik in een heftige mierennest. Daarna gingen we de waterval in en had ik allemaal vieze kleine wormpjes in mn bikini, niemand anders had dit, dus waarschijnlijk had ik weer de verkeerde spot gekozen. En toen vond ik het ook nog nodig om even op mn bek te gaan op het moment dat we weggingen.
Heel fijn was het allemaal niet, vooral die wormpjes waren echt vies. Echter was het zwemmen in de waterval wel heel nice. Na de waterval gingen we lunchen en de zoetwaterdolfijnen spotten. We hebben ze gezien!! Ondertussen waren we aardig gekleurd, want gaat super hard op het water. Lunch was goed. Heb nog iets geproefd en dat ga ik zeker weten nooit meer eten!! Het was groene mango en dan moet je dat in een chili dip doen, traditioneel gerecht in Laos. Die mango was zuur en die chili was zout en pittig. Slechtste combinatie ooit. Afijn weet ik dat ook weer, na de lunch gingen we naar de breedste waterval van de hele wereld kanoën. Deze waterval is 10,783m breed om precies te zijn. Ik heb nu naast tempels, nightmarkets ook een heleboel watervallen gezien, maar deze was toch wel het indrukwekkends denk ik. Toen moesten we (helaas) nog terug kanoën, was 16:30 toen we ongeveer aankwamen en toen even gechilled om daarna naar de zonsondergang te gaan kijken met 2 Fransen jongens die we tijdens het kanoën hadden ontmoet. De sunset was heel teleurstellend, oftewel die was niet te zien door de wolken. De namen van die Fransen jongens waren nogal lastig te onthouden voor mij, de ene heette Lotfi, die noemde ik 'a lot of thee' en die andere heette iets van Quarantin voor mij was dat 'in quarantaine'. Met hun hebben we een hapje gegeten en daarna met nog wat meer mensen naar de reggae bar gegaan en daar even op de koning gedronken. Nog in een flauwe grap getrapt, iemand vroeg of ik voor hem kon vertalen wat 'choice my side' in het Nederlands is dus ik 'kies mijn kant' meerdere keren zeggen. In het Engels klinkt het dus als 'Kiss my cunt' Ja, misschien ben ik de enige die dit nog niet eerder heeft gehoord, maar anders weten jullie het nu, trap er niet in haha.