Dag 57 - 25 april

25 april 2017 - Don Det, Laos

Vandaag eindelijk naar Don Det, mezelf en mn backpack weer klaar gemaakt voor vertrek. De reis van Pakse naar Don Det is op zich niet heel lang 4 uurtjes. Maar onderweg gingen we eerst nog even naar een tempel. Best wel bijzondere tempel, was eigenlijk bijna niets meer van over door bommen, maar je had dus een aparte tempel voor de koning en een aparte voor de koningin. We waren daar om 09:30 s ochtends en het was al niet normaal warm. En dan ook nog een lange broek aan omdat we de cultuur moeten respecteren. Konden naar een viewpoint maar ik had echt geen zin om zeiknat van het zweet de bus in te gaan dus het viewpoint gelaten voor wat ie is. Terug in de bus kwamen we bij de ferry aan, bleek dat die vandaag niet ging... hierdoor moesten we weer helemaal terug naar Pakse omdat we anders niet aan de andere kant van de rivier konden komen. Waren om 08:00 weggegaan en kwamen om een uur of 2 aan op Don Det. Don Det is een van de 4000 Islands in zuid Laos. Mijn laatste stop in Laos. Gelukkig was het nog niet al te laat en hebben we war geluncht om vervolgens aan de rivier te chillen in het zonnetje en daar de zonsondergang gekeken. Heel fijn sfeertje op het eiland dus geen straf om hier een paar daagjes te blijven. Even weer wat bruiner worden :) S avonds ging het weer beetje stormen en was het echt uitgestorven dus op de kamer gechilled met Lou, Keri, Felicity en Lise. Lou ging Felicity dr haar knippen en verder foto's en filmpjes van de reis bekeken. Lise en ik blijven hier nog en de andere gaan door dus was laatste avondje samen.