Dag 54 - 22 april

22 april 2017 - Thakhek, Laos

Vandaag ging de reis verder naar Thakhek of hoe je het ook schrijft. Overal staat het anders maar goed, een plaatsje nog verder naar het zuiden van Laos. Logisch als je van noord naar zuid reist. Ik was van plan om daar de Thakhek loop te gaan doen samen met Lise. Deze is een paar dagen en in totaal 450 km lang. Alleen Lise had nog nooit scooter gereden en ik alleen in Pai alhoewel het voelde alsof ik het al vaker had gedaan. Wij dus naar Thakhek afgereisd. Gaat trouwens helemaal mis met mn fruitshake elke dag en krijg afkick verschijnselen moet er echt eentje hebben vandaag. Eenmaal in Thakhek eerst ingecheckt in het hotel en toen een tuktuk naar de Travel Lodge genomen want daar zou informatie gegeven worden over de loop. Nou is het dus in Thakhek zo dat de mensen ineens niet zo goed Engels spreken ben ik achtergekomen. We hadden dan ook niets aan deze mensen en zijn toen maar een eerst een shake gaan halen en een plan gaan maken. Besloten dat Lise eerst maar even op een scooter ging zitten. Toen dat niet heel goed voelde en er wat mensen zeiden dat de weg moeilijk te berijden was, was het toch een beetje de vraag of we m wel gingen doen. Uiteindelijk besloten om m niet te doen en verder door te reizen want ik Thakhek zelf is geen reet te doen. Terug in het hotel een prachtige sunset gezien en toen een hapje gaan eten. Slechtste Pad Thai ooit. Ik had gezegd dat Pad Thai altijd een goed idee is en niet slecht kan zijn, hier kom ik na vandaag op terug. Deze mensen hebben mijn Pad Thai heel goed verpest en ik keek er al zo'n 2 weken naar uit, so thanks guys. Vervolgens wel voor het eerst in zuidoostazie genoten van een toetje, maakte het wel weer een beetje goed. Toen even snel wat mascara op gesmeerd, mag ook wel weer een keertje. Drankjes gedaan, een van de weinige clubs in Thakhek bezocht waar een band aan het spelen was en blijkbaar mochten wij niet vooraan staan kwam de security even vertellen, omdat we geen tafel hadden gereserveerd. Fair enough. En toen kwam het....... ik een Lise delen weer een kamer en ik had smiddags mn bed gecheckt ik had het bed zelfs van de muur afgeschoven ik had mn matras opgetild, niets te zien. Maar bedbugs zijn er goed in verstoppertje spelen. Behalve als het nacht is, want toen we rond 01:30 in het hotel waren hadden we ineens company. Ik ging hier niet slapen. Dus wij naar de receptie, spraken natuurlijk weer geen woord Engels wat nu echt heel frustrerend was. Gelukkig reizen we met Stray en konden we ergens terecht voor een translater. Ik had alleen bij de verkeerde kamer aangeklopt waardoor zij wakker waren geworden. Ik vertellen, zij ook hun bedden checken, zij ook bedbugs. Dus ik hoefde geen andere kamer ik ging wel in de lobby slapen of in de bus. Maar zeker niet in een bed in dit hotel. Uiteindelijk is het de bus geworden.