Dag 42 - 10 april

10 april 2017 - Chiang Mai, Thailand

Eerst sochtends nog even een baguette gehaald bij het beste bakkertje van Chiang Mai, toen gezocht naar een pinautomaat waar je geen 220 bath hoeft te betalen. Niet gevonden. Toen van hostel veranderd, again. Een Grab gepakt daar naar toe, again. Heel nice hostel. Kon nog niet inchecken dus toen besloten om naar Doi Suthep te gaan (tempel boven op een berg). In de taxi een jongen uit USA ontmoet die in Amsterdam werkte, natuurlijk weer 29, maar was wel gezellig. Op de terug weg zaten we in een taxi met een gezin van 3. Die een jaar aan het reizen waren en de moeder gaf haar dochter van 11 zelf les. Heel gaaf. Uitgestapt bij de universiteit van Chiang Mai en toen ergens wat gaan eten. Groenten ja wel. Daarna 40 minuten teruggelopen met 40 graden een lange broek en lange mouwen. Aangezien ik me dood schaamde voor al die bultjes over mn hele lichaam. En zweten doe ik toch wel, of ik nou lange of korte mouwen aan heb. Ingecheckt in het hostel, bed gecheckt, gedoucht, gepind. Toen ik terug kwam in het hostel waren er twee Nederlandse meisjes die fietsen gingen huren en ben toen met hun meegegaan. Ik raad je niet aan om te gaan fietsen in Chiang Mai, het is een soort van zelfmoord poging. Ayutthaya is er niets bij. Zijn gelukkig levend bij de night market aangekomen en ook weer levend teruggekomen. In het hostel gaan 31'en en er was een oude man uit Zwitserland die we het geleerd hebben. Erg gezellig avondje. En ergens vandaag besloten dat ik morgen de bus naar Laos pak, dus niet al te laat gemaakt aangezien ik vroeg op moest.