Dag 41 - 9 april

9 april 2017 - Pai, Thailand

Zo lekker geslapen, niet normaal. Heerlijk tweepersoons bed voor mezelf. Rond 09:00 wakker, ontbeten al mn shit bij elkaar geraapt, uitgecheckt en op de scooter naar Pai Canyon. Ik heb geen internationaal rijbewijs aangevraagd dus ik moet politie ontwijken. Ik was net op weg en toen stond er een agent aan beide kanten van de weg gelukkig had degene aan mijn kant al een slachtoffer te pakken waardoor ik door kon rijden. Had navigatie op mn telefoon maar blijkbaar was ik voorbij de canyon gereden. Hier kwam ik echter achter toen er werkzaamheden waren en de politie stond. Ik dacht shit daar ga ik dus mooi niet langs, dus ik omgekeerd. Ik dacht er is vast een andere mogelijkheid om er te komen. Een stukje verderop op mn telefoon gekeken, bleek de canyon een stukje terug te zijn gelukkig. Canyon gevonden, gekeken en toen weer terug gescooterd. Even de 80 km/u aangetikt, best hard ja. Toen een broodje gehaald bij Big's little café, dit wilde ik al die tijd in Pai al doen. Was lekker. Wilde weer vertrekken toen ik Stuart en Jimmy tegen kwam. Even met hun gezeten en toen mn backpack opgehaald om vervolgens de minivan naar Chiang Mai te pakken. Had graag nog even in Pai gebleven, maar mn voorkeur ging toch uit naar mn spullen wassen met heet water en in de droger stoppen. Dit keer wel maar 1 reispilletje genomen, waardoor ik wel moe werd maar niet extreem. Rond half 5 in Chiang Mai aangekomen en meteen naar een coin laundry gelopen. Daar heerlijk 3 uur naar wasmachines en drogers gekeken. De mensen die er werkte waren ook super aardig dus heb me echt vermaakt #not. Maar alles was nu hopelijk echt bedbugs vrij. Toen moest ik rond 8 uur nog een hostel vinden, gelukkig is dat niet zo'n heel groot probleem in Chiang Mai. Het probleem is nu meer dat ik niets meer vertrouw en eigenlijk nergens meer wil slapen. Maar goed, uiteindelijk een hostel gevonden. Eerst gevraagd of ik de kamer mocht zien. Bed gecheckt. Zag er goed uit, maar hiervoor checkte ik ook altijd al en alsnog ben ik getroffen. Afijn dit hostel was heel nieuw en niet heel populair wat wel mee werkt. Voelde me wel weer heel kut, dus had even papa nodig die met zijn woorden mij weer liet inzien dat ik me niet gek moest laten maken door beestjes. Daarna gaan 'slapen'.